Як написати вдалий мотиваційний лист? Лайфхаки та поради

    В Україні через війну спростили зовнішнє незалежне оцінювання, запровадивши Національний мультипредметний тест з трьох предметів.

   Утім, цьогоріч долю декого з абітурієнтів при вступі можуть вирішувати не лише результати НМТ, але й мотиваційний лист (МЛ). 

Як мотиваційний лист впливає на вступ до навчального закладу?

   Такий лист має подвійну цінність: він може слугувати важливим аргументом при вступі. За однакових балів вступників з НМТ члени приймальної комісії надаватимуть перевагу найбільш вмотивованим абітурієнтам. 

Важливо! На кожну спеціальність, куди абітурієнт подає документи на вступ, необхідно писати окремий мотиваційний лист.

Підготовка до написання мотиваційного листа

   Перед тим, як починати писати мотиваційний лист, варто приділити увагу детальному дослідженню загального академічного середовища навчального закладу та різних освітніх програм. 

Також необхідно провести самоаналіз перед написанням МЛ. Що це означає?

  Ми радимо окремо прописати для себе відповіді на такі запитання: 

  • Що мені цікаво?
  • Чим я люблю займатися?
  • Що у мене добре виходить?
  • На яких предметах я отримую найкращі оцінки?
  • У яких проєктах я беру/брав участь?
  • Чи є у мене позашкільні активності?
  • Чи є у мене нагороди?
  • За що мене хвалять?
  • У яких питаннях до мене можуть звернутися за порадою?
  • Чим я хочу займатися у майбутньому?

    Після аналізу навчального закладу та самоаналізу нарешті можна починати писати мотиваційний лист. 

     Мотиваційний лист має структуру: 

  • “шапка”, 
  • основна частина,
  • висновок, 
  • підпис, 
  • подяка.

Вступ

    У вступі абітурієнт має прописати два моменти – мету та причину, чому він претендує на місце у навчальній програмі обраного закладу освіти.

✅У меті вступник має прописати, що він вступає до навчального закладу для здобуття освіти фахового молодшого бакалавра або для отримання додаткової освіти, якщо вже має першу, другу тощо.

Важливо! Обов’язково вкажіть номер спеціальності, номер галузі та назву спеціальності. 

✅У вступі також треба прописати 2-3 причиничому ви прагнете навчатися саме за цією програмою

Основна частина 

✅Основна частина мотиваційного листа має відповідати на питання: “Чому мають обрати саме мене?”

У цій частині мотиваційного листа абітурієнти мають писати про:

  • шкільні предмети, з яких мають найвищі оцінки,
  • дотичні до майбутньої спеціальності знання та навички,
  • здобутки,
  • проєкти, у яких брали  участь – як шкільні, так і позашкільні,
  • отримані стипендії, гранти або заохочувальні премії,
  • соціальні навички, якщо вони важливі для обраної спеціальності. 

Водночас ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА має завершуватись маленьким підсумком у два-три речення, якими абітурієнт має підтвердити готовність навчатися і наголосити на тому, що він переконаний у правильності вибору освітньої програми.

Чого варто уникати при написанні мотиваційного листа?

  Найважливіше, про що треба пам’ятати: мотиваційний лист необхідно писати зв’язним текстом. Такий лист має чітко відповідати на ключове питання: “Чому саме я маю навчатися у цьому закладі освіти?”

    Ми закликаємо абітурієнтів не припускатися таких помилок:

  • не пишіть мотиваційний лист одним великим списком досягнень та навичок;
  • уникайте сленгу та нецензурних слів;
  • не пишіть довгих речень, адже можна помилитися з пунктуацією;
  • уникайте шаблонних фраз;
  • уникайте мовних помилок;
  • не зловживайте цитатами або використовуйте їх лише у тих випадках, коли без цитати втрачається контекст розповіді;
  • не перебільшуйте своїх досягнень, адже участь та місце в олімпіадах та конкурсах можна з легкістю перевірити у відповідному реєстрі;
  • не варто оформлювати лист у різноманітних шаблонах, пишіть у документі Word або Google Docs, адже головне  інформативність.  

Порада: Напишіть мотиваційний лист заздалегідь. Тексту необхідно дати принаймні добу, щоб “відлежатися”. Потім перечитайте ще раз (бажано вголос). 

   Обсяг мотиваційного листа – не більше двох сторінок А4. При цьому варто перевірити рекомендації безпосередньо обраного навчального закладу щодо обсягу МЛ.